۱۳۹۱ دی ۶, چهارشنبه

نفوذ سرویس های امنیتی در تشکیلات مجاهدین

تشکیلات مجاهدین رجوی با توجه به ماهیت فرسوده و کهنه آن، از لحاظ امنیتی  بسیار سست و نفوذپذیر است. مجاهدین مانیتور قصد دارد چند نمونه ی نفوذ سرویس های امنیتی متفاوت را در درون این گروه بررسی کرده و به نظر مخاطبین برساند. موارد فوق همگی مستند و از طریق بررسی اظهارات شاهدان و مدارک موجود در منابع آزاد و رسانه ای جمع آوری شده. مجاهدین مانیتور بر صحت این مطالب پافشاری دارد.
نخستین مورد از این عملیات نفوذ در داخل تشکیلات رجوی و توسط سرویس های امنیتی خارجی، عملیات Suture نام گرفته که طی آن اف بی آی موفق شد یک افسر ایرانی اف بی آی را در داخل تشکیلات رجوی در آمریکا و سپس در کمپ اشرف نفوذ دهد.
نشریه ایران بریف ( یک مجله تحقیقاتی در مورد ایران که در ایالات متحده منتشر می شود)  The Iran Brief  شماره ی 41 به این موضوع پرداخت که در سایت ایران دات ارگ بازتاب یافته است:

از 1982 تا 1990 اف بی آی یک تحقیقات مخفی با اسم رمز عملیات  Suture را دست اجرا داشت و با استفاده از ایرانیان ساکن در آمریکا موفق به نفوذ در تشکیلات مجاهدین ( در ایالات متحده) شد.




اف بی آی حتی یک مامور مخفی را به داخل پادگان (بدنام) اشرف در عراق فرستاد. این عضو اف بی آی موفق شد اطلاعات جامعی در خصوص ایدئولوژی، فعالیت ها، عملیات تروریستی، ارتباط با رژیم صدام و... را کسب کند.




کنت تیمرمن خبرنگار و محقق شناخته شده ی آمریکایی هم اشاره ای به این موضوع دارد:

گفته می شود در فاز اصلی عملیات Suture  مامور ایرانی الاصل اف بی آی پس از طی آموزش های لازم از طریق اف بی آی موفق شده بود خود را بعنوان یکی از هواداران اصلی گروه در آمریکا معرفی نماید، پس از کسب اطمینان سران این گروه به پادگان اشرف اعزام می شود و پس از انجام وظایف اطلاعاتی خود از پادگان اشرف می گریزد و اطلاعات کسب شده را در اختیار سرویس های امنیتی و اطلاعاتی ایالات متحده قرار می دهد.

ذکر این نکته ضروری است که بر مبنای شناخت و مطالعات انجام شده ی دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی ایالات متحده، گروه مجاهدین خلق علاوه بر ضد غربی و ضد آمریکایی بودن، یک گروه مطرود و منفور نزد ایرانیان است و سابقه شستشوی مغزی، امر به خودکشی و خودسوزی پیروان، نقض گسترده ی حقوق بشر از جمله زندان و شکنجه ی اعضای دگر اندیش در پادگان اشرف را دارد. بدین لحاظ این گروه سالهاست که ارزش خود را بعنوان اپوزیسیون از دست داده و تنها بعنوان یک باند مزدور و اهرم فشار سیاسی بکار می آید. 

گروه مجاهدین رجوی علیرغم صحنه سازی های رهبران آن، بسیار سست و شکننده است. تا جایی که بر طبق گزارش های رسمی مامور مخفی اف بی آی به راحتی در این سیستم نفوذ می کند و به قلب مقر آن در پادگان بدنام اشرف در عراق (آنهم عراق تحت حاکمیت صدام نفوذ می کند و دست پر بر می گردد. 

البته عملیات Suture  تنها نمونه ی عملیات دستگاه های اطلاعاتی غربی علیه رجوی ها نیست. در اروپا هم سرویس های اطلاعاتی کشور هایی که رجوی ها در آنها دفاتر و حضور رسمی دارد، منابعی را از میان اعضای رسمی و هواداران این گروه به استخدام خود درآورده اند تا به آسانی بتوانند این گروه آنارشیست و فرقه گرای خطرناک با سابقه ی تروریستی را کنترل و مانیتورینگ نمایند. مجاهدین مانیتور در آینده نمونه هایی از عملیات نفوذ درون گروه رجوی در برخی کشور های اروپایی را منتشر خواهد نمود. 


هیچ نظری موجود نیست: