۱۳۹۰ اسفند ۱۴, یکشنبه

مریم رجوی اعلام کرد: تمایل دارد افراد پادگان اشرف به بیابانهای اردن بروند.



گروه شورای مقاومت، یکی از انجمن های پوششی برای مجاهدین خلق به نقل از رهبر این گروه در پریس اعلام کرد تمایل دارد اعضایش را به بیابانهای اردن بفرستد.
در اطلاعیه رجوی آمده است که این گروه هزینه برپایی کمپ جدید در اردن را تقبل می کند و  در مقابل مایل است اموال خود را از اشرف به این کمپ منتقل کند.
اظهارات مریم رجوی، تا کنون در ابعاد بین المللی جدی گرفته نشده و دولت های منطقه از جمله دولت اردن حاضر نیستند ننگ همکاری علنی با این گروه را ( که کماکان در لیست تروریستی دولت آمریکا است) بپذیرند.
اما باید دانست هراس رجوی ها از ادامه انتقال به کمپ لیبرتی چیست:
-        نخستین دلیل ترس فرقه رجوی از احتمال محاکمه برخی اعضای مجاهدین توسط دولت عراق است که روز بروز جدی تر می شود. اعضای این گروه در زمان حاکمیت صدام ضمن همکاری گسترده در زمینه های نظامی و اطلاعاتی، سابقه دستگیری و سرکوب مردم عراق را نیز در کارنامه خود دارند. به همین لحاظ دولت قانونی عراق از هر حیث برای دستگیری و محاکمه عاملین سرکوب مردم این کشور و مرتبطین با حزب جنایتکار بعث دارای صلاحیت است. گفته می شود دستگاه قضایی عراق احکام بازداشت و بازجویی بیش از سی تن از مجاهدین رجوی را صادر کرده و در زمان مقتضی به اجرا خواهد گذاشت.

-        دومین دلیل هراس سران فرقه از انتقال به کمپ لیبرتی، عدم کنترل آنها روی نیرو ها است. فضای کمپ لیبرتی بر خلاف پادگان بدنام اشرف بگونه ای طراحی نشده که مطلوب مجاهدین باشد. بعبارت بهتر اعضای مجاهدین در کمپ لیبرتی ( برخلاف اشرف) قادرند با یکدیگر تماس داشته باشند و بصورت ایزوله نگهداری نمی شوند.
این نکته که بر خلاف مصالح فرقه ای مجاهدین خلق می باشد قادر است اصول تشکیلاتی گروه مبنی بر ارتباط حداقل اعضا را نفی کرده و آنان را در شرایطی قرار دهد که بتوانند با دوستان و حتا اعضای خانواده خود در کمپ لیبرتی در تماس باشند. ( برخی از اعضای مجاهدین بصورت خانوادگی در این پادگان هستند اما بصورت جداگانه نگهداری می شوند.) 

هیچ نظری موجود نیست: