۱۳۹۱ بهمن ۱۳, جمعه

نماینده ی سازمان ملل از کمپ مجاهدین دیدار کرد

بنا بر گزارشات منتشر شده و اخبار رسیده به مجاهدین مانیتور، بازدید آقای کوبلر، نماینده ی ویژه ی دبیرکل از کمپ لیبرتی - محل استقرار موقت اعضای گروه مجاهدین - با حواشی جالبی همراه بوده است. 

1- به محض اینکه مجاهدین اطلاع یافتند هیئت سازمان ملل جهت بازدید وارد کمپ شده است، مطابق معمول اعضای رده پایین و عموما مشکل دار ( از دید رجوی ها ) را از صحنه خارج کردند و به آنها گفته شد تا اطلاع ثانوی حق خروج از آسایشگاه را ندارند. به نحوی که برخی از گرفتارشدگان در چنگ رجوی، حتا اطلاعی از این بازدید نیافتند. 

2- در همه ی مراحل بازدید سه یا چهار تن از اعضای ارشد و قدیمی گروه که در واقع زندانبان بقیه هستند، هیئت سازمان ملل را همراهی می کردند. این افراد شامل احمد واقف، رحمان و بهزاد صفاری بوده اند. این نحوه ی احاطه نمودن مسئولان سازمان ملل بخوبی نشان می دهد اعضای مجاهدین قادر نیستند بصورت آزادنه با هیچ مقامی دیدار و گفتگو داشته باشند. (در تصویر پیرمرد های فرسوده، فسیل های رجوی، دیده می شوند)

3- نماینده ی سازمان ملل اسیر صحنه سازی های مجاهدین نشد و در برابر خرابکاری های گسترده ی آنان در سیستم آبرسانی کمپ اعلام نمود که بارندگی همه ی مناطق عراق را در بر داشته و مختص رجوی ها نیست!

4-  مجاهدین برخی از نیرو های وابسته و فالانژیست خود را توجیه کرده بودند که برخی سئوالات انحرافی و حاکی از دخالت در امور عراق  را از کوبلر بپرسند. امری که با برخورد قاطع نماینده ی سازمان ملل روبرو شده و ایشان در پاسخ گفته اند: بجای این مسائل به خروج از عراق فکر کنید.

5- همین افرادِ توجیه شده، اعتراض داشته اند که چرا مقامات سازمان ملل قصد دارند نامه های خانواده های اعضا را به دست آنان برسانند. ( در گروه رجوی هرگونه ارتباطات خانوادگی حرام، گناه و جرم قلمداد می شود) 

6- به دلیل ماهیت خطرناک و تروریستی گروه مجاهدین، اعضای سازمان ملل در معیت محافظین مسلح از کمپ محل استقرار گروه رجوی بازدید کردند. 

هیچ نظری موجود نیست: