۱۳۹۱ بهمن ۱۰, سه‌شنبه

یک ذهن بیمار - نگاهی به پیام رهبر عقیدتی مجاهدین

پیام اخیر رهبر مجاهدین خلق، به جای اینکه حل کننده ی مشکلی برای این گروه سرافکنده باشد، خود به معضلی برای حامیان اسبق صدام بدل شده است. رجوی از طریق این پیام قصد داشت شخصا پاسخ گوی افشاگری های اخیر جداشدگان سرافراز باشد، اما پیام اخیر رجوی گل به خودی و از نشانه های یک ذهن کاملا پریشان بود. 
این مطلب علاوه بر شنیده ها از درون محافل نزدیک به هواداران و اعضای مجاهدین، مستند به مطالبی است که بصورت انتقادی و بر علیه رهبر مجاهدین منتشر شده است. 
موضوع در واقع این است که رجوی در این پیام ذهن بیمار خویش را به معرض دید گذارده و این بار علاوه بر مارک ها و اتهامات رایج علیه اعضای سابق و منتقدین گروه، برخی از آنان را به مسائل جنسی متهم می کند. 
پیش از این افشا شده بود که هر یک اعضای مجاهدین موظف است بصورت هفتگی در جلساتی شرکت کند که ضمن آنها مجبور است گزارشی از وضعیت جنسی خویش ارائه نماید. این جلسات که در درون تشکیلات منفور رجوی بنام نشست های غسل هفتگی خوانده می شود در واقع شامل اعترافات جنسی  (تمایلات جنسی، مسائل تحریک کننده و...هر فرد است که باید در میان جمع بازگو شود و علاوه بر آن بصورت مکتوب به مسئول بالاتر ارائه شود. 
گفته می شود مکتوباتی که بدین شکل جمع آوری می شوند - و براستی مجاهدین از این طریق قادر به اداره ی چندین سایت با موضوعات پورن هستند - مستقیما به دست رهبر عقیدتی مجاهدین می رسد و این ذهن بیمار را در ارضای فانتزی های جنسیش یاری می بخشد. 
اینبار اما علنی کردن این تخیلات از سوی یک رهبر بیمار و ایراد اتهامات جنسی به اعضای گروه ( که تا چندی پیش گوهران بی بدیل و فداییان مسعود و مریم نامیده می شدند) برای آقا و خانم رهبر دردسر ساز شده است. به نحوی که حتا یکی از وابستگان به مجاهدین در مطلبی انتقادی نوشته است (نقل به مضمون) هر چه می خواهید مسائل امنیتی و اعتقادی را علنی کنید ( بخوانید تهمت و افترا بزنید) اما مسائل جنسی هر فرد که بصورت امانت نزد مجاهدین موجود بوده نباید افشا شود. 
مجاهدین و رهبری آنها یک گروه جا مانده در تاریخ را تشکیل می دهند. رجوی هیچ گاه گمان نمی کرد که در داخل حلقه ی بسته ی وابستگانش، هدف انتقاداتی از این دست قرار بگیرد. غافل از اینکه زمانه نو شده است و اصحاب کهف غار اشرف از دنیای بیرونشان اطلاعاتی ندارند. 
توصیه می کنیم اعضای مجاهدین پیش از هر کاری، از یک روانپزشک معتمد گواهی سلامت روانی رهبرانشان را ارائه دهند. امری که با توجه به پیام اخیر رجوی ناممکن می نماید. 

هیچ نظری موجود نیست: