۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۸, پنجشنبه

برخورد دولت سوییس با رجوی ها

دولت سوییس یک پناهجوی ایرانی را که به قصد اخذ پناهندگی و بدون هیچگونه شناخت قبلی یا سابقه فعالیت سیاسی در درون ایران به سوییس آمده وصرفا با نیت کسب اجازه اقامت به نفع مجاهدین پادویی می کرد دستگیر نموده و وی را فاقد شرایط لازم برای اخذ پناهندگی دانسته است. 
فریبرز  25 ساله پناهجوی ایرانی در سوییس است که متاسفانه به دلیل آشنا نبودن با شرایط پناهندگی گمان می برد از طریق فعالیت به نفع این گروه طرفدار صدام می تواند اقامت اروپا را کسب کند. اما اداره مهاجرت سوییس او را لایق دریافت حق پناهندگی نشمرده است. 
متاسفانه خامی و کم تجربگی این جوان ایرانی سبب شده است که اینک در شرف اخراج از سوییس قرار گیرد. امری که هر ناظری را اندوهگین می نماید. در حالیکه واضح است کشور های اروپایی نظر مساعدی به یک گروه بدنام با سابقه تروریستی و آنارشیسم ندارند و در دهه های گذشته چنین تجربه هایی را از سوی مجاهدین خلق بخوبی آزموده اند. 
انتخاب مسیر اخذ پناهندگی از طریق نزدیکی و فعالیت به نفع رجوی ها اشتباه محض است و این امر بارها و در کشور های مختلف اروپایی به اثبات رسیده است. این موضوع هشداری است به ایرانیان پناهجو که فریب مجاهدین را نخورند و بدانند که حتی حضور در کنفرانس های مجاهدین که با پرداخت همه هزینه ها همراه است می تواند منجر به خطر در وضعیت پناهندگی آنان شود. 

هیچ نظری موجود نیست: