۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۱, پنجشنبه

سانسور در فضای مجازی و دیکتاتوری فردی: محصولات مجاهدین خلق



خشونت مجازی شاید جدید ترین نوع اعمال خشونت برای برقراری سانسور و در نفی حق ابراز نظر و عقیده باشد. این دقیقا همان اتفاقی است که در بالاترین رخ داده بود. یک باند کوچک و سازمانیافته از مجاهدین که  قصد داشت از پر بیننده بودن سایت استفاده کند. اما قضیه فقط و صرفا تبلیغات یک گروه منفور و مطرود نبود و بالا مجاهدین دستور داشتند از هر نوع ابراز عقیده منتقد و مخالف جلوگیری کنند.
به همین منظور اکانت های یدکی زیادی تدارک شده بودکه دستور العمل های تبلیغاتی رجوی ها را به پیش برند. لینک  های خاص گروه را (صرفنظر از بی ارزش بودن آنها)  داغ کنند و به لینک های خوب و انتقادی دیگران منفی بدهند.  بنا بر اظهارات مسئولین سایت بالاترین از برخی از این اکانت ها صرقا برای رای دادن های مکرر یا گزارش فرستادن به منظور فریفتن سیستم نیمه اتوماتیک بالاترین استفاده می شده است.
سازمان مجاهدین یکی از معدود گروه های اپوزیسیون در سراسر جهان است که در زمانه ما هنوز بر رهبری فردی و تقدس گرایی رهبر پای می فشارد و از الگو هایی استالینیستی برای مقدس جلوه دادن رهبری خود سود می برد. تا جایی که اعضای شیرین شده! برای رهبر مطلق خود دست به خودسوزی می زنند.
صرفنظر از اینکه امروزه تاریخ مصرف چنین  رویکرد فرقه گرایانه ای بسر آمده و ملت هم آزمودنی را آزموده اند، باید دید این ایدئولوژی معیوب و مغلوط چه تاثیراتی بر نحوه تعامل مجاهدین خلق دارد.
من بر پایه شناخت و مطالعه گروه فوق معتقدم  عملکرد مجازی گروه مجاهدین خلق دقیقا بازتاب عملکرد واقعی این گروه است. گروهی که در فضای مجازی بدترین برجسب ها و انگ و تهمت و توهین و تهدید را نسبت به منتقدینش روا می دارد، همان گروهی است که هنوز به قدرت نرسیده زندان و شکنجه گاه برپا می کند و اعضای ناراضی و منتقد و مخالف خود را روانه زندان می کند. می توانید جهت اطلاع بیشتر گزارش دیدبان حقوق بشر بنام خروج ممنوع را از لینک  همین وبلاگ مطالعه کنید.

هیچ نظری موجود نیست: