۱۳۹۱ شهریور ۲۳, پنجشنبه

بازدید دیپلمات ها از لیبرتی مجاهدین خلق (فرقه رجوی) را شوکه کرد

مجاهدین مانیتور/ ترجمۀ ایران دیدبان، سیزدهم سپتامبر 2012







به گزارش آسوشیتدپرس، گروهی از هیأت های سیاسی و دیپلمات های خارجی مقیم عراق روز سه شنبه از کمپ لیبرتی بازدید و در بارۀ راه های کمک به اعضای سازمان مجاهدین خلق ساکن در این کمپ برای اقامت گزیدن فردی در کشورهای دیگر گفتگو کردند.

بنا بر این گزارش، بازدیدکنندگان عموماً تلاش های دولت عراق را به منظور کمک به سازمان ملل برای خارج کردن این میهمان ناخوانده از عراق مثبت ارزیابی کردند. آسوشیتدپرس گزارش می دهد: « دیپلمات های خارجی بازدیدکننده از کمپ لیبرتی شرایط این اردوگاه را، که قبلاً مسکن نیروهای آمریکایی در بغداد بود، قابل قبول ارزیابی کردند. برخی از این دیپلمات ها شرایط کمپ لیبرتی را در مقایسه با دیگر اردوگاه های پناهندگی خوب توصیف کردند. »

یک دیپلمات پاکستانی ، سیف خواجه، در این خصوص به آسوشیتدپرس گفته است: « افرادی که در این اردوگاه زندگی می کنند متعلق به عراق نیستند و دولت عراق بار مسئولیت آن ها را تحمل می کند. »

در سوی دیگر سازمان مجاهدین خلق از این بازدید شوکه شده، آن را نمایش تبلیغاتی توصیف کرده است. این گروه تروریستی نارضایتی خود را این گونه ابراز کرده است که زمان کافی در اختیار نداشته تا مسائل را با دیپلمات ها در میان بگذارد.

این گونه به نظر می رسد که نارضایتی سازمان مجاهدین خلق به این دلیل است که این گروه بهشت امن خود را در اردوگاه اشرف، جایی که در آن می توانست تمام آموزش های ایدئولوژیک و تروریستی خود را به طور مخفیانه اجرا کند، در حال از دست رفتن می بیند. بیرون از اشرف و در مکانی آزاد مجاهدین سخت تر می توانند نیروهای خود را کنترل کنند. تا کنون حد اقل 4 نفر از اعضای سازمان مجاهدین در کمپ لیبرتی از سلطۀ سازمان فرار کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست: