۱۳۹۱ تیر ۱۳, سه‌شنبه

مجاهدین و وبلاگ نویسی مستقل

در شبکه های مطرح اجتماعی که ایرانیان فعالیت می کنند، بیش از ده وبلاگ منتسب به رجوی وجود دارد. حدود یکماه است که وبلاگ های آنها را رصد می کنم. این هم نتیجه گیری:


1- کپی کاری

وبلاگ نویس های مجاهد متخصص کپی کاری هستند. هر مطلبی که در سایت های رجوی می یابی در این وبلاگ ها کپی پیست می شود.

2- عدم تولید محتوا

هیچ کدام استقلال رای ندارند. گویا موظفند مطالب خبری را از روی دست یکدیگر بازنویسی کنند و به همین منوال " تولید محتوا" از سوی وبلاگ های متعلق به گروه رجوی اصولا وجود خارجی ندارد.

3- وبلاگ یا محلی برای شعار نویسی

پستی دلنشین در آنها نمی یابی که ارزش خواندن داشته باشد. همه وبلاگ ها گویی دیوار مفتی هستند که رجویون از آنها برای شعار نویسی استفاده می کنند.

سایر موارد را خلاصه می کنم: مجاهدین تعریفی از وبلاگ نویسی ندارند و نمی دانند که از این ابزار چطور استفاده می شود. البته از گروهی که شباهت های عمده به اصحاب کهف دارد و تاریخ جامانده این چیز ها اصلا بعید نیست.

از سوی دیگر باید پرسید آیا اصولا در دم و دستگاه گروه رجوی وبلاگ نویس مستقل اجازه فعالیت می یابد؟ و آیا اینکه صحبت از گروهی است که هیچ گونه نظر مستقل را بر نمی تابد؟

مجاهدین همانند هر گروه و باند توتالیتر دیگری نه تنها به هموندان خودشان اجازه نقد نمی دهند، بلکه با هر نوع نقد دیگری هم با تهمت و برچسب های رذیلانه مقابله می کنند. و همه اینها در حالی است که به درستی می توان ادعا نمود در تشکیلات رجوی وبلاگ نویسی مستقل اجازه فعالیت نمی یابد.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

کمک کنید یاران.
زیر حمله شدید رجویون هستم.

https://balatarin.com/permlink/2012/7/8/3081680

نوش...