رجوی ها با در اختیار داشتنِ منابع مالی گسترده، کثیف و کاملا سری، قادر بوده اند دستگاه های تبلیغاتی خویش را علم کرده و با هزینه های بسیار ( سوبسید) سر پا نگاه دارند.
بررسی دقیقِ دستگاه های تبلیغاتی و ابزار های مجاهدین ( که ایرانیان داخل و خارج کشور را به عنوان گروه هدف در نظر گرفته است) محتاج زمان و آرشیو گسترده ای است. با این وجود در این مطلب بطور اجمالی به بررسی دستگاه های تبلیغاتی مجاهدین خواهیم پرداخت.
این گروهِ فرقه گرا از دیر باز و بطور سنتی نشریه، رادیو و تلوزیون در اختیار داشته است و اینک با پیشرفتِ وسایلِ ارتباط جمعی به شبکه های اجتماعی نیز روی آورده است.
1- نشریه ی مجاهد
نشریه ی مجاهد دیگر منتشر نمی شود. البته باید دانست به گواهیِ یکی از اعضای سابق مجاهدین، این نشریه در زمان صدام و در حالیکه پادگان بدنام اشرف هنوز در اختیار رجوی بود. خوانندگان محدودی داشت. بر پایه ی اظهارات همین عضو سابق مجاهدین در بازه ی زمانی (سال) 1374-1377 در فرانسه که مقر اصلیِ اروپایی مجاهدین در آن قرار دارد، تنها 23 شخص حقیقی نشریه ی مجاهد را آبونه بوده اند.
2- تلوزیون مجاهدین
مجاهدین گمان می کنند که تلوزیون ماهواره ای ایشان (به دلیل اینکه در داخل ایران هم قابل دریافت است) برگ برنده ی آنان می باشد. این درحالی است که همین تلوزیون در واقع به ابزاری تبدیل شده است که آنها که از گروه رجوی تصورات مثبتی داشتند هم آن را بشناسند.
نگاهی به برنامه های کسل کننده و کم و بیش احمقانه ی سیمای آزادیِ رجوی و کیفیت نازل آن در واقع فراری دهنده ی مشتری است! مجری هایی که سعی می کنند با کلفت کردنِ صدایشان آهنگی انقلابی به خود بدهند آنهم در حالیکه لباس های متعلق به دو دهه پیش را بر تن دارند!
در کنار اینها تبلیغاتِ بنیادگرایانه و افراطیِ مذهبی همچنین قربان صدقه رفتنِ برنامه گذاران برای مریم و مسعود، مطمئنا در جذب مشتری و بیینده موثر نیست.
سایت مجاهدین
مطمئنا سایت مجاهدین ( که البته آمری از بازدید های روزانه ی آن وجود ندارد) اصلی ترین دستگاه تبلیغاتیِ مدرن این گروه است که در آن فضای کافی برای تمجید از مسعود و مریم، ترویج بنیاد گرایی مذهبی و یاد آوریِ شهادت طلبی (تروریسم) درج شده است.
سایت مجاهدین خلقِ رجوی منبع مناسب خبری هم نیست. بسیاری از اخبار مندرج در این سایت بر پایه ی شنیده ها و منابعِ مجهول خود مجاهدین است که هیچ منبع موثق خبری دیگری آنها را بازتاب نمی دهد.
فیسبوک ها
مجاهدین خلق صفحات فیسبوک بیشماری دارند. در میان این صفحات، آنهایی که نام مجاهدین و یا رجوی را بر خود دارند، آماری در حدودِ هزار عضو دارند که نگاهی به اعضا و اسامی مستعار تکراری خود گویای بی دامنه بودن و بسته بودنِ طیف هواداران تشکیلات مجاهدین است.
بررسی دقیقِ دستگاه های تبلیغاتی و ابزار های مجاهدین ( که ایرانیان داخل و خارج کشور را به عنوان گروه هدف در نظر گرفته است) محتاج زمان و آرشیو گسترده ای است. با این وجود در این مطلب بطور اجمالی به بررسی دستگاه های تبلیغاتی مجاهدین خواهیم پرداخت.
این گروهِ فرقه گرا از دیر باز و بطور سنتی نشریه، رادیو و تلوزیون در اختیار داشته است و اینک با پیشرفتِ وسایلِ ارتباط جمعی به شبکه های اجتماعی نیز روی آورده است.
1- نشریه ی مجاهد
نشریه ی مجاهد دیگر منتشر نمی شود. البته باید دانست به گواهیِ یکی از اعضای سابق مجاهدین، این نشریه در زمان صدام و در حالیکه پادگان بدنام اشرف هنوز در اختیار رجوی بود. خوانندگان محدودی داشت. بر پایه ی اظهارات همین عضو سابق مجاهدین در بازه ی زمانی (سال) 1374-1377 در فرانسه که مقر اصلیِ اروپایی مجاهدین در آن قرار دارد، تنها 23 شخص حقیقی نشریه ی مجاهد را آبونه بوده اند.
2- تلوزیون مجاهدین
مجاهدین گمان می کنند که تلوزیون ماهواره ای ایشان (به دلیل اینکه در داخل ایران هم قابل دریافت است) برگ برنده ی آنان می باشد. این درحالی است که همین تلوزیون در واقع به ابزاری تبدیل شده است که آنها که از گروه رجوی تصورات مثبتی داشتند هم آن را بشناسند.
نگاهی به برنامه های کسل کننده و کم و بیش احمقانه ی سیمای آزادیِ رجوی و کیفیت نازل آن در واقع فراری دهنده ی مشتری است! مجری هایی که سعی می کنند با کلفت کردنِ صدایشان آهنگی انقلابی به خود بدهند آنهم در حالیکه لباس های متعلق به دو دهه پیش را بر تن دارند!
در کنار اینها تبلیغاتِ بنیادگرایانه و افراطیِ مذهبی همچنین قربان صدقه رفتنِ برنامه گذاران برای مریم و مسعود، مطمئنا در جذب مشتری و بیینده موثر نیست.
سایت مجاهدین
مطمئنا سایت مجاهدین ( که البته آمری از بازدید های روزانه ی آن وجود ندارد) اصلی ترین دستگاه تبلیغاتیِ مدرن این گروه است که در آن فضای کافی برای تمجید از مسعود و مریم، ترویج بنیاد گرایی مذهبی و یاد آوریِ شهادت طلبی (تروریسم) درج شده است.
سایت مجاهدین خلقِ رجوی منبع مناسب خبری هم نیست. بسیاری از اخبار مندرج در این سایت بر پایه ی شنیده ها و منابعِ مجهول خود مجاهدین است که هیچ منبع موثق خبری دیگری آنها را بازتاب نمی دهد.
فیسبوک ها
مجاهدین خلق صفحات فیسبوک بیشماری دارند. در میان این صفحات، آنهایی که نام مجاهدین و یا رجوی را بر خود دارند، آماری در حدودِ هزار عضو دارند که نگاهی به اعضا و اسامی مستعار تکراری خود گویای بی دامنه بودن و بسته بودنِ طیف هواداران تشکیلات مجاهدین است.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر