۱۳۹۱ خرداد ۲۸, یکشنبه

ابقای مجاهدین خلق در لیست سیاه وزارت خزانه داری ایالات متحده

فهرست سیاه وزارت خزانه داری آمریکا که به اختصار «SDN» نامیده می شود شامل اشخاص، نهادها و یا سازمانهای ممنوع المعامله است و انتشار آن توسط دفترکنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا صورت می گیرد. 
بر این اساس اموال و دارایی های  مجاهدین خلق، شورای ملی مقاومت ( گروه پوششی مجاهدین) و دفاتر آنها در هر جا که باشد هدف تحریم قرار می گیرد. هر نوع معامله، دریافت و پرداخت پول به گروه ها، نهاد ها و افرادی که نامشان در این لیست ذکر شده ممنوع است. 
پیش از این وزارت خزانه داری تحقیقاتی را پیرامون ارتباط مالی این گروه با لابیست های آنان در ایالات متحده آغاز نموده بود: به گزارش روزنامه گاردین در روز سه‌شنبه، دوم خردادماه، یک ژنرال ارتش آمریکا و دست‌کم یک مدیر سابق اف‌بی‌آی از جمله مقاماتی هستند که بازرسان وزارت خزانه‌داری به سراغ‌شان رفته‌اند. (رادیو فردا)


بر اساس این تحقیقات، مجاهدین به کسانی که در سخنرانی های آنان شرکت می کنند و یا از ایشان حمایت می کنند، مبالغ کلانی پرداخت می نمایند. 


همان منبع:

اما روزنامه گاردین به برخی از مقامات آمریکایی اشاره می‌کند که ظن آن را دارند پولی که لابی مجاهدین خلق خرج می‌کند «از منابعی دیگر» می‌آید، از «به احتمال زیاد عربستان سعودی یا اسرائیل».


لینک به سایت وزارت خزانه داری و متن پیام در مورد گروه مجاهدین. 

PEOPLE'S MUJAHEDIN ORGANIZATION OF IRAN (a.k.a. MEK; a.k.a. MKO;
a.k.a. MUJAHEDIN-E KHALQ; a.k.a. MUJAHEDIN-E KHALQ ORGANIZATION;
a.k.a. MUSLIM IRANIAN STUDENT'S SOCIETY; a.k.a. NATIONAL COUNCIL OF
RESISTANCE; a.k.a. NATIONAL COUNCIL OF RESISTANCE (NCR); a.k.a.
NLA; a.k.a. ORGANIZATION OF THE PEOPLE'S HOLY WARRIORS OF IRAN;
a.k.a. PMOI; a.k.a. SAZEMAN-E MUJAHEDIN-E KHALQ-E IRAN; a.k.a. THE
NATIONAL LIBERATION ARMY OF IRAN); including its U.S. press office
and all other offices worldwide [FTO] [SDGT]


هیچ نظری موجود نیست: