۱۳۹۱ خرداد ۵, جمعه

به لیبرتی نمی رویم؟ نمی رفتیم؟ رفتیم؟


گفته می شود رجوی و سایر عروسک گردانان در پادگان بدنام اشرف و قلعه حومه پاریس، طی چند روز اخیر در انتقال به کمپ موقت لیبرتی کارشکنی کرده اند و مانع خروج و انتقال افرادشان می شوند. این در حالی است که نیمی از گرفتار شدگان در پادگان بدنام اشرف تا کنون به لیبرتی انتقال یافته اند.

این نخستین بار نیست که رجوی ها علیه عقیده دولت عراق و جامعه جهانی سنگ اندازی می کنند. پیش از شروع پروسه انتقال و تخلیه پادگان بدنام اشرف هم شاهد بودیم که رجوی ها فریاد می زدند "اگر کوه ها بجنبند اشرف نمی جنبد" و نهایتا هم کوه ها نجنبیدند اما نیمی از سرای سالمندان اشرف به لیبرتی منتقل شد.

نگاه کوتاهی به برخی از تبلیغات مجاهدین رجوی در گذشته نه چندان دور می تواند بخوبی گویا باشد:

ساکنان قرارگاه اشرف اعلام کردند هيچ گزينه ديگری بجز اشرف ندارند و حاضر نيستند به جای ديگری بروند.
1388/1/31 سایت مجاهدین

سازمان معتقد است که بر اساس کنوانسيون ژنو، می تواند همچنان در اين منطقه حضور داشته باشد
(بی بی سی پنج شنبه 18 ژانويه 2007 - 28 دی 1385)

البته واقعیات و سیر حوادث نشان می دهد که صرف هزینه های بسیار زیاد از سوی رجوی ها، پرداخت مبالغ نجومی به سخنرانان کرایه ای، پرداخت پول در قبال چاپ مطلب در مطبوعات و اجاره وکیل هیچکدام مانع از اجرای خواست قانونی دولت عراق برای تخلیه نشد.

دو نمونه دیگر تلاش های شکست خورده رجوی ها به شرح زیر است. امیدوارم که از تاریخ درس عبرت بگیرند.

هم ميهنان آزاده در واشينگتن خواستار تضمين حفاظت شهر اشرف توسط نيروهای آمريکا شدند 1388/1/25 سایت مجاهدین
مجاهدین رجوی آزمودنی ها را آزموده اند و هزینه ها را داده اند. شهید سازی کرده اند. آبروی نداشته خود را به حراج گذاشته اند، نیرو هایی که به مصاف عراقی ها فرستادند و می خواستند شهید سازی شوند از اشرف و لیبرتی فرار می کنند و دست به افشاگری زده اند.

تاریخ گواه خوبی است. همانطور که از نظر گذشت رجوی ها در مدت اخیر " شعار از اشرف نمی رویم را گاه و بیگاه سر دادند اما هر بار در برابر اراده جهانی تسلیم و زبون شدند. اینبار نیز چنین است و خواهند رفت.

هیچ نظری موجود نیست: